Hegedüs László
Producer
Az 1980s-1990s évek legfontosabb hazai koncertszervezője.
Pályáját 1968-ban újságíróként kezdte, ifjúsági lapok (Ifjúsági Magazin, Magyar Ifjúság) poprovatát vezette, majd a leghíresebb klubfanzinekbe (Fonográf, Omegazin) dolgozott, elkészítette a Miskolci Popfesztivál alkalmából az első poplapot.
1973-tól rockzenekarokat (Generál, LGT) menedzselt – bár a Kádár-kori Magyarországon ez a munkakör nem létezett, mert a hatalom ezt a tevékenységet munka nélkül szerzett jövedelemnek tekintette, így hivatalosan az együttesek hangmérnökeként működött. 1978-ban egy német cég munkatársa lett Nyugat-Berlinben, majd 1980-ban Multimedia Stúdió néven céget alapított, amely a nyolcvanas évek elején a Planetáriumban tartott multimédiás előadásokat. 1982-ben egy angol partnerrel hozta létre a Multimedia Organisation Ltd. vállalatot, amely nemcsak Magyarországra, de a kelet-európai térségbe, Görögországba és Jugoszláviába is szervezett koncerteket (Dire Straits, Genesis, Elton John, Queen, Santana, Tina Turner).
A Multimedia Organisation, illetve annak 1986-ban létrejött magyarországi leányvállalata, a Multimédia Concerts vezetőjeként olyan pop- és rocksztárokat hozott elsőként Magyarországra, mint a Queen, a Genesis, a U2, Elton John, Carlos Santana, Paul McCartney, az AC/DC, a Metallica, az Iron Maiden, a Guns N’ Roses, Bob Dylan, David Bowie vagy Robbie Williams.
A Multimédia Concerts a kilencvenes évekbe is utalta a hazai piacot. Miközben Hegedüs látványos profilbővítésbe kezdett. Többek között ő menedzselte az első hazai kvázi kereskedelmi rádiót, a Calypsót, megalapította Magyarországon az egyik első privát tulajdonú nemzetközi hanglemezcéget, az MMC Records-ot, és ő hozta létre a Motormedia nevű motoros futárszolgálatot.
1993-ban az MMC Recordsot felvásárolta a PolyGram, és a magyarországi leányvállalatnak Hegedüs lett a vezetője. 1998-ban a PolyGramot a Universal Music vette meg, melynek hazai részlegét 2003-ig szintén Hegedüs vezette.
Annak ellenére, hogy a Multimédia Concerts már a nyolcvanas évektől rendezett nagyszabású szabadtéri koncerteket (Népstadion, MTK pálya, BS parkoló), Hegedüs László mégsem látott fantáziát a kilencvenes években kibontakozó fesztiválpiacban. Aztán 2003-ban a világ legnagyobb multinacionális koncertszervező cége, a Live Nation felvásárolta a Multimediát, és bár 2008-ig ő maradt annak ügyvezetője, onnantól a fiatalok vették át tőle a stafétabotot.
JBSz