Fábián Tibor (menedzser)
Producer
Fábián Tibor, zenészből, majd az újságíróból lett menedzser élete csupa kérdőjel. Sok nyilatkozatot adott, különösen a Bonanza Banzai szárnyalása idején, de mindig csak az adott produkcióról mesélt, magáról sosem. Ahogy fogalmazta: „nem a magam piedesztálra emelése volt fontos nekem, hanem hogy másokon segítsek.”
Ami tudható: egykor zenét írt, énekelt és billentyűzött, a Sámson együttes tagjaként többek között a bergendys Debreceni Csabával és Gerdesits Ferenccel, a későbbi operaénekessel dolgozott együtt.
Fábián a hetvenes évek legvégén a Pesti Műsor újságírója lett, a hetilap már akkor foglalkozott tehetségkutatással, elsőként a magyar diszkótánc-bajnokságot rendezte meg. 1980-től jött egy kimondottan zenei tehetségkutató sorozat, melynek olyan előadók bukkantak fel, mint Varga Miklós, az Első Emelet, a Solaris együttes vagy Gömöry Zsolt (ma Edda). Az Első Emeletbe állítása szerint ő ajánlotta be Patkó Bélát, alias Kikit énekesnek.
1987-ben a Csillag születik tehetségkutató verseny zsűrijébe került, ott látott meg valamit Kovács Ákos és Hauber Zsolt duójában, melléjük szegődött és gondoskodásának nagy szerepe van a Bonanza Banzai sikereiben.
Miként Ákos nyilatkozta róla 2000-ben a Népszabadságban: „Még a Bonanza nagy sikerei előtt, a Csillag születik tehetségkutató versenyen jöttem rá, hogy a többség csepűrágó, bohóc, és nekem semmi közöm hozzájuk. Abba is akartam hagyni, de Fábián Tibor zsűrielnök, későbbi menedzserünk, ültette a bogarat a fülembe, hogy folytassam, tehetséges vagyok.” Majd Fábián 2022-es halála után hozzátette: „Sok mindent írhatnék róla, de most nem megy. Talán elég annyi, hogy a munkakapcsolatunk megszűnése után még vagy 15 évig minden lemezborítóm köszönetrovatába beírtam a nevét, mert hálás voltam neki”
Fábián 1988 őszétől egészen az 1994-es búcsúkoncertig a Bonanza Banzai életének napi szervezője és szereplője lett. Majd előbb a Hip Hop Boyz, 1996-ban pedig a Happy Gang menedzsere lett.
Miként 1997-ben a Z Magazinban nyilatkozta: "Az én szerepem nem a hagyományosan értelmezett mendzserség, ócska üzleti kapcsolat. Hanem az, hogy kreatívan részt vegyek a szellemi alkotó folyamatban. A Bonanzánál például az image megteremtésében. Tulajdonképpen teljes egészében az én munkám volt a design. Tehát a szellemi és baráti közösségben hiszek, akkor megy a dolog.”
Fábián Tibor az ezredfordulón a rapper Painnel dolgozott.
JBSz