BlaBla
A gyulai születésű, de Komlón felnőtt, később a hiperkarma révén ismertté vált Bérczesi Róbert (1976, gitár, basszusgitár, ének) első zenekara, a BlaBla szintén a Beatles és a Police-os trióhangzás felől érkezett, és annak gitárközpontúbb változatát képviselte.
Generációja talán legtehetségesebb dalszerző-előadójának számító Bérczesi különböző tehetségkutató versenyen indult, és hol második, hol negyedik, hol ötödik, hol hatodik lett. 1996-ban költözött Budapestre, ahol 1997-ben az újabb tehetségkutató versenyen (Generation Next) a BlaBla már győzött, ennek eredményeként jelenthetett meg 1998 tavaszán a Sonynál a Kétségbeejtően átlagos című nagylemez. A kiadó Pierrot-t és Lepés Gábort bízta meg a produceri teendőkkel, ők azonban sokkal inkább poposabb irányba vitték a produkciót, mint azt Bérczesi szerette volna. Nem is működött koncerten igazán az anyag: aki csak a lemezt ismerte, nem értette, miért játszanak ennyire rockosan. Ráadásul a zenekar neve sem jött be igazán: nem az öniróniára, hanem a komolytalanságra asszociált a többség.
A BlaBla utoljára 2000 februárjában Tatabányán lépett fel, de ekkor Bérczesi már hiperkarma néven készített demót, és ehhez megkérte társnak Dióssy D. Ákost, a Kispál és a Borz billentyűsét. Az augusztusi Szigetre összeállt egy csapat, ősszel pedig megjelent az első lemez (hiperkarma, 2000), mely az év egyik legerősebb hazai rockalbuma lett. De ez már egy másik történet.
JBSz–SJ
Forrás:
JÁVORSZKY Béla Szilárd, SEBŐK János: A magyarock története 2 (1980–90-es évek), Budapest, Kossuth Kiadó, 2019, p. 463.