Magashegyi Underground
Bár a Magashegyi Underground története – Kardos-Horváth János és Fodor Máriusz duójaként – 2004-ben indult egy tatabányai főiskolán, ám a szintén ekkor startoló Kaukázus miatt (ahol Kardos-Horváth volt a frontember, Fodor pedig a billentyűs) hamar parkolópályára került a projekt. A két zenész 2006-ban mégis megkereste Bocskor Bíborkát, a Megasztár 3. szezonjában 6. helyet elért énekesnőt, és a vele rögzített Szeplős váll című daluk a következő esztendő egyik nagy sláger lett (nem kis részben a megújult Petőfi Rádiónak és a frissen alapult magyar MTV-nek köszönhetően).
A Kaukázus és a Magashegyi Underground története rövid időre eléggé összefonódott; az Anglia klipjében még együtt szerepelt Kardos-Horváth János és Bocskor Bíborka (a dal végül a Magashegyi Underground koncertjein lett sláger), a Hőemelkedés című akusztikus Kaukázus-dalból később ugyancsak a Magashegyi csinált bulislágert, míg a Kaukázus a koncertjein rendszeresen előadta a Szeplős váll-at.
Nagyjából a Kaukázus 2009-es feloszlásában egy időben indult újra a Magashegyi Underground, ezúttal már Kardos nélkül. A Bocskor Bíborka (ének), Fürész Gábor (basszusgitár), Szabó Imre (basszusgitár), Fodor Máriusz (billentyűk), Toldi Miklós (dob), Szalai Anesz (billentyű), Demeter Zoltán (gitár) felállású zenekar hamar népszerű lett jókedvű, tempós, enyhén lakodalmas jellegű koncertjei révén. A 2010-es bemutatkozó lemezen (Ezer erdő) viszont már igyekeztek távolodni ettől a zenei világtól, azt inkább egy slágeres, erősen akusztikus alapokon nyugvó, bukolikus zenei világ jellemezte. A szövegeket nagyrészt Tariska Szabolcs jegyezte, és az albumról a Szívtakarítás, a Szerelemtabletta és a Metróhuzat lett sláger.
A Magashegyi Underground titokzatosságához mindig is hozzátartoztak a korábban kizárólag koncerteken hallható „B oldalas” dalok. Ezek egy részét – plusz megjelent számok remixeit – publikálták a 2011 januárjában kiadott, ingyen letölthető kiadványukon (Ezer város). A két hónappal későbbi újabb kislemezhez (Ragyogás) egy négyszámos (szintén ingyen letölthető) maxi dukált. Ezt követően viszont távozott Demeter Zoltán és Szalai Anesz (megalapították az Anez formációt), ekkoriban érkezett a csapatba a gitáros Szepesi Mátyás. A következő dal (Rázz fel) csak 2012 elején jelent meg, a második nagylemezre pedig egészen 2013 végéig kellett várni.
A Tegnapután újabb elmozdulást jelentett a korai vidám, tempós zenei világtól: kifejezetten borongós, gyakran időjárási képeket használó szövegvilág és zene jellemezte. Róla a Rázz fel mellett szintén nagy sláger lett a Beck Zolival (30Y) közös Árnyék, az Álmatlanság és az Esőnap. Az artisztikusságra törekvést mutatja, hogy két dal (Csend, Szinopszis) szövegét Závada Péter (Akkezdet Phiai) jegyzi, aki az előbbiben vendégként is szerepel.
A viszonylag sikeres albumot 2015-ben a tempós Vágta című dal követte, ám az újabb nagylemezen (Talált tenger, 2016) a zenekar ismét visszavett a tempóból, és tökéletesre csiszolt, gyakran szomorú popdalokkal próbálta a lassan apadó rajongótábort megtartani (slágerek: Szemszavak, Végtelen kékség, Holdfényváros). Az ezt követő néhány mérsékelt sláger (Itt leszel, Egytől hétig, A legszebb tévedésünk, Beszélek, Viszlát szomorúság) mellett a 2020 végén megjelenő nyolcszámos meglepetéslemez (Titkos életem) okozott kisebb feltűnést.
A Magashegyi Underground a kiváló kezdés, a számos jó dal és az énekesnő, Bocskor Bíborka egyszerre esetlen, egyszerre igéző színpadi jelenléte ellenére nem igazán futotta ki a formáját – ráadásul mostanában Bíborkát anyai örömök kötik le.
SzL