Előadó

Anna & The Barbies

A zenekar motorja, Pásztor Anna (1972. november 26., Budapest) korábban táncosnak készült, több koreográfiát is készített, végül az énekesnői pálya mellett döntött, emellett dalainak szövegeit is döntően maga írja. 2004 őszén testvérével, Pásztor Sámuel gitáros-dalszerzővel megalapította az Anna and the Barbies-t, mely a kezdeti eklektikusabb időszakot követően olyan dallamos és rádióbarát zenét játszó rockzenekarrá vált, amelynek azért van töke is.

A számtalan tagcserén átesett formációra egy, a Moulin Rouge-ban adott nagyszabású R&B/hiphop koncerten figyelt fel egy angol menedzser, az ő segítségével jelent meg 2005 tavaszán az angol nyelvű bemutatkozó nagylemez (Passionfruit). Ezt hallva kereste meg őket a hazai CLS Music, és adta ki a zenekar első magyarországi CD-jét (Medallion, 2007). Az azon hallható Tangó és az Álmatlan című dalokra készített klipeket a frissen induló hazai MTV is hónapokon át rendszeresen játszotta, utóbbi a Youtube-on több százezres nézettséget hozott.

Az Anna and the Barbies – melyben ekkor a testvérpáron kívül Jeff A. Matrixx billentyűzött, Heiligh Tamás basszusozott és Delov Jávor dobolt – 2008 nyarán Lenny Kravitz előtt melegíthette a közönséget a Budapest Sportarénában. Aztán az év végén az RS9 Színházban bemutatott MonoPorNO avagy Julie című zenés dráma zenei kísértetét nemcsak a zenekar adta, de a címszerepet is Pásztor Anna játszotta.

2010 júliusában újabb megtiszteltetés érte őket: az A-ha magyarországi előzenekara lehettek (megint a Sportarénában). Nem meglepő hát, hogy a szeptemberben megjelent újabb korongot (Gyáva forradalmár) már teltház előtt mutatták be az A38 Hajón. A buli érdekessége, hogy a GY.Á.R. animációs csoport készítette 3D-s videóklipet (Don’t Fit In) itt láthatta először a közönség, ráadásul 3D-s szemüvegben.

A zenekarban ekkor már Vághy Tamás billentyűzött, a dobok mögött Bubnó Márk ült, idővel pedig a basszusgitárosi szerepet Hernádi Dávid vette át. A Gyáva forradalmár-ról elsősorban a Gombóc lett sláger, a Petőfi Rádió kiemelt rotációban játszotta. A közönség ugyancsak jól fogadta a 2012-es folytatást (Ánem!), ezen hallható a 4kézláb, illetve a youtube-on több mint 2,5 milliós nézettséget produkáló, Kiss Tiborral (Quimby) közös Márti dala. Az Anna and the Barbies ekkoriban az ország egyik legkeresettebb zenekarának számított, nemcsak eljutottak az összes fontosabb vidéki klubba, de lényegében minden komolyabb nyári fesztiválon fellépek.

2014-ben fennállásuk tizedik születésnapunkat nagyszabású koncertshow-val (SYMA csarnok) és egy újabb albummal (Szabadesés) ünnepelték. A cirkuszművészetet, a kortárs költészetet és a legmodernebb vizualitást ötvöző, pszichedelikus színpadi látványviláguk – benne a hol boszorkaként, hol sámánként megjelenő énekesnővel – teljesen egyedivé tette őket a hazai zenei életben. A 2017-es Utópiá-t ugyancsak jól vették a rajongók, akárcsak a két évvel később Indiánt, bár ez a korong a 15. jubileumi évnek csak az egyik manifesztima. Ennek szerves része volt a Nemzeti Színházban adott dupla koncert is, ahol a Pásztor Anna által rendezett, azonos című darabban a technológia, a modern világ kiüresedésével szembesítették a közönségét.

A pandémia alatt az Anna and the Barbies is leállt, és egyelőre tetszhalott, bár 2022 júniusában épp a Művészetek Palotájában adott akusztikus koncertet. Pásztor Anna pedig nemrég úgy nyilatkozott: „mindig mindent máskor csináltam, mint amikor a társadalom elvárta tőlem. Huszonévesként még kimondottan fiús voltam, harmincasként kattantam rá a tanulásra, negyvenes éveimben lettem édesanya, és az ötödik X-hez közeledve kezdtem el versenyszerűen táncolni.”

JBSz



Frissítve: 2024-5 , Jávorszky Béla Szilárd

Kapcsolatok

    123